Thursday, August 1, 2013

Cerita Lama


Sekarang aku dah kat kampung..dah seminggu kot aku balik..excited kan nak raya?? Macam budak kecik kan?? Yeer laa, raya dah next week kott..tambah lak ini la masanya utk aku enjoy my single life habis-habisan...pasni dah jadi isteri orang dah tak boleh nak balik kampung lama2 dah..kan? kan? sedih lakk...waaaa T_T

Sejak aku balik ni, almost everyday gak la aku pegi terawih kat masjid unless ada one day tu, ayah aku demam and adik aku nak kena bawa ayah g klinik. Sekali tu jer aku miss..hehe 

Sebut pasal terawih aku ada satu cerita yang aku nak cerita lak....

Ada sekali tu, kitaorang pegi terawih lambat sikit. Sampai-sampai masjid jer jemaah dah berdiri and dah nak start nak solat isyak. Nak jadikan cerita la kan, saff yang belakang sekali tu dah half orang berdiri...yang saff second last tu ada 2 orang jer..apakehal pulak..adeiiiii...

Jadi, kami bertiga (aku & adik2ku) nak pegi saff tu..dan ternampak la siapa yang last sekali..haha Langkah aku terus berhenti. Hohoho..cikgu aku time sekolah rendah rupanya. Satu kampung memang kenal dia & tersangat la garangnya itu..huhuhu Takkan la sebab tu kot takder orang nak g penuhkan saff yang tu..adeii...tapi, kami bertiga pegi la jugak penuhkan saff yang tu..hehe

Ermm..walaupun dia garang, dia la cikgu yang selalu angkat aku kat tempat perhimpunan setiap kali aku pitam sebab lama berdiri bawah panas (aku memang x sedar, aku tanya kawan2 la...sape yang angkat..huhu) Yer la..pukul 9 pagi tak habis2 lagi kot cikgu bagi ucapan. Pastu lak aku dok depan sekali. Jaga barisan. Pengawas kan..haha Buka2 mata jer..cikgu tu la yang setia dok picit2 badan aku..dan kipaskan aku...

Cikgu selalu bebel suruh g checkup kat hospital takut ada masalah jantung..sebab anak dia selalu gak pitam sebab ada masalah jantung berlubang..huhu Tapi aku tak pernah pegi pun...keluarga aku orang susah kot time tu..klu aku ada mslh jantung, aku takda la plak boleh bersukan kan..hehe Alhamdulillah sampai sekarang aku masih bernafas...Cikgu tu jugak la yang latih kami team sekolah main bola jaring..cikgu tu ajar kajian tempatan..pernah satu kelas kena sebat ngan rotan kat betis sebab tak dapat markah yang dia harapkan...haha Seumur hidup aku, sekali tu jer aku kena sebat. Dengan cikgu yang garang tu la jugak..

Itu cerita 15 tahun yang dulu. Time sekolah rendah aku aktif la jugak bersukan. Kulit tak cakap la color apa kan. My mom selalu bising sebab asyik main bola jer. Ulangkaji pelajaran pun takda masa..

Too many sweet memories masa sekolah rendah. Sekolah menengah xda sangat pun yang sweetnya...ada ke?? Memberontak jer banyak..biasa laa...remaja yang baru nak kenal dunia. Kena paksa bersekolah kat situ kan...lagi laaaa......boleh agak la kan..hahaha Tapi aku nyesal, nak g belajar balik betul2..aku lepaskan peluang nak belajar agama betul2..

Tapi apa yang aku boleh buat kan....menyesal kemudian dah tak berguna...wahahaha...sabar je laa....





No comments:

Post a Comment